Ежедневна простотия

неделя, януари 30, 2005

Синдрома "Ар ен би гъзар" и неговото разпространение в България

Въпреки наличието на метъл групировка в България и тяхното ясно изразено желание да се саморазправят с личност като мен задето ги понасрах (съвсем леко), лично аз считам, че метълът далеч не е опасна зараза, най-вече защото субектите, въпреки видимата си простотия, не притежават социално-комуникативните функции, за да бъдат подчертано дразнещи за някой друг освен за най-близките си роднини. За съжаление, нещата съвсем не стоят така с т.нар. "Ар ен би гъзари". Тук следва и най-голямата, поне за Ежедневна простотия (ако още не разбрахте, базирани сме във Варна), грешка на "Ар ен би гъзарите" - те са видимо съсредоточени най-вече във Варна. Въпреки това, можете да откриете представители в цялата страна, като е широко известен и факта, че софийските "Ар ен би гъзаре" (ударението е на е" и варненските "Ар йен би гъзарйи" (ударението е на майка си в гъза) са във вражда.

1. Тялото на "Ар ен би гъзара"
"Ар ен би гъзарът" (за кратко - гъзар, сещате се, че става дума за Ар ен Би такъв) се занимава професионално с кръстосване на тъмни улични и предизвикване на други банди от 13 годишни отрепки да се маризят в снега със снежни топки и после да си сложат чорапогащника на мама. Именно този начин на живот води и до телесната структура на гъзара - той рядко е по-висок от 1.50, защото трябва да емулира идолът си Мишо Шамара, който пък е 1.50 с високи токчета, но пък задължително е набит и би могъл да мине за мускулест, ако не беше просто дебел от много ядене на мусака. Тъй като възрастта на гъзара никога не надвишава сакралните 13 години, той има видимо детски черти, които компенсира, като се зъби на хората, които минават покрай него на улицата. Късите крака не му помагат да се измъква от ситуации, в които попада, по своя вина, в мелета.

2. Облекло
Силно зависи от родителите на гъзара. Така например, ако майката и бащата, отговорни за малкото изродче, са особено строги, те едва ли ще му позволят да си сложи дрехи, с които да може да скочи от самолет без парашут без да се пребие (което е неприятно, защото ако тия говеда се пребиваха по често, в крайна сметка щяхме да имаме някакво малко по-нормално общество), горница, на която е извезан ликът на култови изпълнители като Конса (известен с факта, че не може да казва първите тридесет букви от азбуката), Мишо Шамара и някакви други асоциални педерастчета, открили чудото на нечленоразделното възпроизвеждане на звуци, наречено "рап". Без тези артикули обаче, гъзарчето продължава да съществува самосиндикално, като си набавя някакви по-странични украшения, като например ланци, направени от сто процента тенекия, и кърпа за коса, открадната от неговата баба докато същата е била завързана за стола и принудена 3 часа да се любува на неповторимия талант на Бенджамини или някакво такова мултибуквено формирование, създадено на базата на отсяване кандидатите с вокални заложби и съхраняването на певческите таланти на говедата, явили се на кастинг заради предлаганото чутовно заплащане от 5 кила овес. С тези артикули младежът може да излезе на улицата, сиреч да направи hit the street, което е чувал в една две песни преди да заклейми американския рап като "да духа пишката на Шамара".

ВАЖНО, РОДИТЕЛИ


Ако не позволявате на детето си да слуша български рап в най-ранните му години ще си осигурите един сравнително нормален пубертет и спокойни бъднини. В противен случай ще произведете олигофрен, който ще пропусне няколко години в опита си да достигне интелектуалния надир на своите идоли.

3. Набор от вербални изразни средства
Тъй като предлаганото образование е табу за рап-гъзара, той обикновено се преориентира към свой собствен, алтернативен речник, по подобие на американските си събратя. Интересен е фактът, че общността на малките гъзари (гъзета, на "гъзарски") обикновено най-бързо асимилира нови думи и ги превръща в част от речника си, което по някакъв начин има позитивен ефект върху обогатяването на езика на областта, в частност Варна. Така например станалата култова дума "шано" дебютира в нормалните младежки среди, транслира се скорострелно в раб общността и след известно време се превърна в широкоупотребявана. За съжаление обаче, това е единствената позитивна интервенция, на която гъзарите са способни. Техният език се отличава с потресващата липса на граматика - съществува едно единствено време, но за сметка на това произношението е комплексно и предполага изчезването на всички освен гласните такива. Така например:

Да ти еба майка - Ащи иа маата.

4. Митологически вярвания
Митологията на рап-гъзетата е много важна, тъй като дефинира тяхната отвореност към света, която е и главният проблем на техните вярвания. Основните митологеми в религията на рапърите са наличието на варненските (или съответните софийски) рапъри, които се грижат за добруването на цялото общество. Те често се намесват в т.нар. битови митове на рапърите, тоест историите за техните епически подвизи в двубои с други рапъри. Изчислено е, че за тринадесетгодишното си съществуване, рапърът се е бил поне с 16 000 човека и ги е пребил всичките, до един. Споровете винаги са възниквали по основателни причини като засягане на сакралната чест на Шамара, майката на извършителя на побоя, неговата сестра или приятелка. Учените, които се занимават с изследването на феномена "Ар ен би гъзар", уточняват, че обикновено в тези 16 000 случая боецът всъщност е споменал, че ще пребие извършителя на греха, след като същия е напуснал пространството на дискотеката/бара/бардака. Въпреки това, религиозните суб-общества приемат подвизите за чиста монета и носителят на най-могъщо въображение печели световна слава в разстоянието на няколко дни.

5. Социално поведение
Социалното поведение на гъзето е най-големият проблем за цивилизацията. По незнайна причина то изпитва силна омраза към членовете на други суб-общества, тоест металисти, чалгари (очаквайте статия за този феномен скоро), каратисти и жълти минзухари, както и към опоненти си от съответната софийска или варненска фракция на "Ар ен Би гъзар"-движението. Ето защо културата на гъзето се демонстрира ярко и всеки, който не носи съответният тип дрехи бива последователно нареждан, навикван до момент, в който счупването на главата на невръстния Херкулес става иминентно и задължително. В този смисъл, гъзетата се натрапват на очи, което ги превръща в далеч по-опасно явление от станалата вече доста спорна статия за хеви метълистите. За радост, социалното поведение на гъзетата се прекратява в момента, в който станат на 13 и достигнат до някаква интелектуална висота, която да ги отдалечи от шаблонната простотия на себеподобните си. Въпреки надеждите на Ежедневна простотия, че феноменът "Ар ен Би гъзар" скоро ще изчезне, се оказва, че редиците на льохманчетата се попълват редовно, като е логично, ако отрицателният прираст се запази, те все пак да изчезнат стотина години, преди да останат българи. За жалост, в обозримото бъдеще надежда няма.

С това общо взето приключва обзорът и на тази социална група. Забележете, че описваме единствено и само феновете на българския тъй наречен рап, а не и на по-нормална музика като американски рап.

Днес очаквайте и традиционната Уикенд Простотия с Дони Войвода в главната роля.


Кликнете тук, ако искате да гласувате за нашия сайт

6 Comments:

Публикуване на коментар

<< Home